Saturday, October 2, 2010

Mudai 5

Assalamu'alaikum,

2 Oktober. Masih ada kira-kira seminggu untuk melaksanakan puasa sunat 6 hari di bulan Syawal. Cuaca kurang berawan dua tiga hari ini, menyebabkan suhu sedikit naik. Begitu juga taikou yang sangat menyinar hari ni, beberapa kali mataku silau ketika memandu.


Kesesakan di hashi



Bedah Buku


Alhamdulillah, selesai membaca buku Abu Saif berjudul "Murabbi Cinta". Seperti buku "aku terima nikahnya" dan "bercinta sampai ke syurga" buku ini adalah himpunan artikel-artikel Abu Saif di blognya SaifulIslam.com, beserta penambahbaikan serba serbi.

Mungkin ada yang berpendapat, boleh saja membaca artikel-artikel tersebut di blog Abu Saif. Tetapi membacanya dalam bentuk sebuah buku dapat memberikan kelainan kerana artikel-artikel itu disusun dengan sistematik, mengikut urutan yang lebih memberi kesan kepada pembaca.

Bagi yang belum membacanya, aku syorkan membaca artikel bekalan titik mula, murabbi cinta, seorang nabi, sepatutnya yang tidak patut, buat kalian yang baru pulang, jangan sekadar syurga dunia, impian umar terhadap anakmu buat permulaan. Apapun anda tidak akan rugi memilikinya, insyaAllah.

Moga apa yang dibaca mampu mengubah diri, dan menjadi ilmu buat persediaan kehidupan di masa hadapan.

tsutzuku...

nota sisi
1) tsutzuku = bersambung
2) hashi = jambatan
3) mudai = tidak bertajuk
4) taikou = cahaya matahari

No comments: