Monday, September 6, 2010

Pergi Dan Balik

Assalamu'alaikum wbt,

Alhamdulillah, aku telah pulang bercuti di tanah air selama dua minggu, dan kini sudah kembali ke Nihon. Memang aku gembira dapat pulang, tapi perasaan ketika mahu kembali ke Nihon sangat bercampur baur. setsumeidekinai.

Seronoknya lagi ketika di tanah air, banyak masa diluangkan bersama keluarga. Sempat ke Johor dan Kuala Lumpur untuk suatu tempoh yang agak signifkan bersama ayah dan ibu. Diberi kesempatan untuk menyertai program Jalinan Mesra IPIJ, sempat juga berjumpa bekas rakan sekolah untuk urusan tidak rasmi, dan sempat juga berjumpa dengan bekas rakan sekolah untuk urusan bersama di masa hadapan.

Too fast. And now I am back here. Kembali ke bumi Allah bernama Nihon. Hatiku sebenarnya sudah lekat di tanah air Malaysia, tetapi digagahkan juga diri untuk kembali ke sini.


From Tokyo to Nagaoka. Moga dapat pulang lagi ke Malaysia dalam masa terdekat, insyaAllah.


Ruh Aidilfitri.
Aidilfitri pula makin hampir. Masih sering kedengaran lagu-lagu raya beralun kesedihan, ada juga yang berentak gembira tetapi tidak jelas tujuan dan makna.

Aidilfitri ialah hari bergembira dan bersyukur, setelah menang melawan nafsu sepanjang Ramadhan. Biarlah Aidilfitri kita dinisbahkan dengan apa yang telah kita lakukan sepanjang Ramadhan. Masih ada masa berbaki untuk Ramadhan kali ini, jangan biarkan ia berlalu begitu saja.

Tsutzuku...

nota sisi;
1) setsumeidekinai = tidak dapat diterangkan, unexplainable
2) nihon = Jepun
3) tsutuzku = bersambung

No comments: