Tuesday, June 8, 2010

gokai

" 1 cm" kataku.

"1 cm saja?". Dia terkejut.

Masakan tidak. Kalau nak pendekkan rambut 1 cm saja, lebih baik tunggu rambut jadi lebih panjang sebelum dipotong. Rugi.

"Bukan. Maksud saya jadikan rambut saya 1 cm saja", aku membalas.

"naruhodo". Gembiralah dia, kerana kerjanya menjadi mudah. Ambil mata pemotong 10 mm, dan ratakan saja rambutku.

Misscomunication do happens, even in simple matter. Sedangkan ketika bercakap pun boleh salah faham. Apatah lagi ketika bersms, berchatting atau beremail.

Ingat nak sambung kisah bersiri "jalan ke Jepun", insyaAllah tak lama lagi. Kena habiskan cepat, sebab rasanya aku pun dah tak lama berada di Jepun.

Doakan hamba.

Tsutzuku...

nota sisi;
1) gokai = salah faham
2) tsutzuku = to be continued
3) naruhodo = patut la

2 comments:

Anonymous said...

salam.

cadang nak abis juga ke taun depan? kenapa tak sambung?

nbo_3 said...

wassalam,

sebab aku nak pegi kenduri ko la.

huhu, ada lah reasonnya.