Thursday, October 29, 2009

Erti Setiap Pertemuan....

Kadangkala bila terlalu letih, aku asyik bermonolog kosong. Mengenang kembali manusia-manusia yang ditemui selama aku hidup.

Bermula dari kedua ibu-bapa, asbab kelahiran aku kedunia. Alhamdulillah, Allah kurniakan aku nikmat beribu bapa.

Teman sepermainan sewaktu kecil. Tidak kedengaran lagi khabar mereka.

Rakan-rakan zaman persekolahan rendah dan menengah. Dah besar-besar belaka. Semuanya membawa diri dengan hala tuju tersendiri. Yang sudah berkahwin pun ada. Begitu juga, yang sudah dijemput mengadap ilahi. Siapa sangka mereka pergi lebih awal.

Aku asyik terfikirkan hikmah di sebalik pertemuan dengan insan-insan tersebut. Ianya manis.



Dan juga orang-orang yang mengajarku erti sebenar kehidupan. Terutamanya bila kurasakan amanah yang menghempap diri ini terlalu berat. Risau jika aku cuai dan leka sehingga mengabaikannya. Aku sering terkenangkan mereka, those who have made me a totally different person today.

Moga langkah kita diperkukuhkan...

2 comments:

step.on.top said...

urayamashiina...nihon wa dou?yappari,kirei na kuni da ne..atashimo nihon ni ikitai desu kedo..nihongo wa mada hetadesune...mareshia-jin desu yo!demo..nihon ga daisuki!gambatte ne~~

-fizA- said...

emm..
Seronoknya di sana..