Wednesday, February 11, 2009

Current News

Assalamu'alaikum,

Dah pertengahan bulan dua rupanya. Aku kini berada di penghujung pengajian diploma. InsyaAllah jika tiada aral, akan sotsugyou pada 15 Mac. Ingat nak kikoku ketika haru yasumi, tapi kena pindah rumah la pulak. Visa pun kena sambung, kalau tidak, kerajaan nippon hantar aku balik free la.


Traktor sodok yuki

Sejuk lagi kat sini. Walaupun seluruh dunia panas dengan macam-macam isu. Isu palestin yang tak berkesudahan. Malaysia yang sedikit kucar-kacir. Australia pun panas. 108 mati akibat kebakaran hutan. Terkejut juga sebenarnya, kerana selama ini aku melihat Australia sebagai sebuah negara maju dengan segala macam teknologi serta kemudahan, macam mana korban nyawa boleh cecah banyak tu. Ia patut jadikan manusia betul-betul berfikir.

Sempat membedah beberapa buku, tapi aku mengalami kebuntuan, bagaimana hendak matome hasilnya di orenojinsei. Kemahiran membuat rumusan sudah merudum, tidak seperti zaman sekolah menengah dulu. Ada juga buku tak dapat dikongsi atas sebab "taktikal".



The Protocols

Membaca buku ini memberi lebih kesedaran tentang rancangan rapi Zionis untuk mengawal dunia. Ada 24 protokol yang dibentangkan pada 29 Ogos 1897 di Switzerland. Jika diteliti isi kandungan protokol tersebut dengan situasi masyarakat hari ini, kita akan dapati banyak persamaan.

Licik sungguh rancangan mereka. Ia merupakan blueprint bagi zionis untuk menguasai dunia melalui organisasi-organisasi rahsia, badang perusahaan dan lain-lain.

Bila kita tak diajar benda yang sepatutnya

Jika ada seorang berkata pada kita "Macam mana kalau palestin terima je Israel? Biar satu negara je, selagi mana Israel boleh tadbir dengan baik. Ada harapan menjadi aman?". Jika yang berkata itu bukan Islam, kita tak terkejut. Tapi jika orang Islam sendiri yang berkata demikian, kita terpaksa tarik nafas panjang. Aku pernah dengar dengan telingaku sendiri, dihadapan mataku sendiri. Aku tak salahkannya, mungkin dia kurang pendedahan. Diriku sendiri belum cukup pendedahan. Selama aku bersekolah, tidak pernah diajar perkara ini. Hanya tangkap suap info-info yang berlegar di sekeliling.

Jika dilihat dari segi sejarah sendiri, kita akan tahu bahawa Zionis telah merampas tanah di Palestin. Kita tahu bahawa di sanalah Nabi S.A.W. di mikraj kan ke langit. Di sana juga, menjadi saksi pengutusan ramai para anbiya', Di sana juga terletaknya Masjidil Aqsa, kiblat pertama umat Islam. Bumi di sana diberkati. Kita juga tahu rakyat palestin yang dizalimi di sana adalah saudara seaqidah kita. Apa lagi yang perlu dikata?(untuk lebih kuwashii klik sini dan sini)

Aqidah Islam itu merentasi benua dan bangsa. Inilah yang perlu dimantapkan. Inilah yang perlu diperbetulkan..


Satu Hati - La Khauf

nota sisi:
1) sotsugyou = graduasi
2) kikoku = pulang ke tanah air
3) haru = musim bunga
4) yasumi = cuti
5) yuki = salji
6) nippon = Jepun
7) matome = rumus, himpun
8) kuwashii = terperinci

7 comments:

fsj said...

salam naim
congratz for your becoming graduation and thanks for the info bout the book, im interested to get one and alhamdulillah managed to find one but with different author. hope it doesnt differ too much.

ok. salam :)

nbo_3 said...

Wa'alaikumsalam

Thank you for the wish.
Selamat membaca dan menyampaikan ilmu.

KA said...

salam

sotsugyou de omedeto (hope it is correct)

so what r ur next plan after graduating??

nbo_3 said...

Wa'alaikumsalam

Syukran, betullah tu =)

InsyaAllah akan sambung lagi dua tahun.

KA said...

sambung lagi dua tahun? kat mana and buat apa??

nbo_3 said...

InsyaAllah di sini juga untuk peringkat degree.

ajiq said...

still lg d jepun???course ape???