Sunday, August 5, 2007

musim panas yang memang panas...

Assalamu'alaikum,

Sekarang ni kemuncak musim panas. Fuuuh... nasib baik aku dah training kat malaysia sebelum datang sini. Dan Alhamdulillah dah habih exam. Susah jugak kalau duduki peperiksaan tapi diri macam cacing kepanasan. Hari terakhir peperiksaan, disebabkan panas sangat... pegi mandi sungai. Air bersih dan jernih, tapi sejuk jugak... sedikit gambar.


"taki"



tak dalam sangat ni...



subhanAllah... suteki

Dan pada waktu malam buat bbq. Aku tolong sikit je. Dalam seronok membakar ayam ada la jugak beberapa ketul yang jadi "carbon overload". Leka sampai terlebih bakar. Bukan rezeki la tu. Kurangkan karbon kerana ia boleh tingkatkan risiko kanser.


terima kasih warga akita kerana selalu buat bbq... I love you all (",)

Ada jugyou lagi seminggu. Lepas tu cuti musim panas 7 minggu. Dah ada rancangan cuti ni, tapi InsyAllah nanti aku cerita. Tapi hujung bulan ni aku pegi internship di HITACHI manufacturing. Tak lama, dua minggu je.

Exam aku InsyAllah rasanya takde masalah. Semester baru akan bermula 1 Oktober. Lagi 2 bulan. Dan musim panas ni rasanya akan berterusan lagi sebulan lebih . Sampai sini dulu. Ja~....

Nota sisi:
taki = air terjun
suteki= cantik, indah
jugyou=kuliah


7 comments:

CAHAYAHIDUPKU said...

wahh...cantiknye air terjun 2...bestnye..emm,ak teringin nk g gunung fuji...ko da sampai sane ke??

mashimaro said...

wah..
syok nye..
tgk gmba pn dh rse cm best...
kalo g sne lg mst lg best kn...hehe

sume best xde yg xbest,
all da best!!=)

nbo_3 said...

yati- uih aku tak sampai lagi. tetiba rasa segan plak bile ko tanya...

shima-thx, kalau ada benda best aku cite lagi

CAHAYAHIDUPKU said...

asal tetibe rasa segan??huhu

nbo_3 said...

rasa segan sebab tak daki fujisan walaupun dah dekat 2 tahun kat sini..(",)

fsj said...

salam. urm canteqla gamba gamba yg awak amek tu, baru saye perasan, awak gune camere ape ye?

kat jepun skg camera ape yg popular ye? ayah saye ckp, diorg buang brgn elektronik cam sampah dapur je kat sane.. huhu. is it true?

nbo_3 said...

wasalam.gambo ambik guna kamera hp.
Tak pastila tentang tu. Bab kamera dan gadget2 elektronik ni aku lemah sikit. Selalunya perkembangan jepun malaysia lebih kurang sama. Beli kamera sony, belek-belek kotak tengok "made in malaysia". Banyak kilang jepun kat malaysia. Kalau barang dah berusia beberapa tahun, memang buang camtu je. Cikgu aku dulu kutip tv kat tempat kumpul sampah. Tak payah beli baru huhu...