Sunday, August 23, 2009

Mudai 4

Assalamualaikum,

Somehow, kelajuan internet yang agak perlahan di rumah telah melemahkan kemahuanku untuk menulis di orenojinsei. Aku juga mengalami kesukaran mengupload gambar.

Alhamdulillah, semesterku tamat pada 31 Julai. Shiken juga tidak ada masalah besar, tapi banyak ruang yang perlu diperbaiki. Pada 8 Ogos, aku ke Fukushima-ken, ada perkhemahan bersama keluarga. Sahabatku yang juga ahli TIM, cmusafir telah ziarah ke Nagaoka pada 10 Ogos. 12 Ogos, aku singgah Toyama-ken. 13 Ogos pula ke Nagoya untuk jaulah kecilan biro IPIJ.

15 Ogos aku pulang ke Malaysia. 16 Ogos pegi jumpa orang penting di KL.

Melemahkan Nafsu

19 Ogos, aku ke Perlis untuk berjumpa bekas jurulatih. Sempat juga singgah disurau Taman Jali dan dengar kuliah sempena kedatangan Ramadhan. Dalam kuliah yang hampir sejam itu, banyak ilmu yang dicurahkan. Tapi memoriku tidaklah sekuat mana. Haa, tak mau pulak bawak pen dan kertas.

Tapi aku masih ingat antara yang disebut dalam kuliah tersebut, perkara yang perlu dilakukan untuk melemahkan nafsu.
1) Jangan makan banyak
2) Jangan minum banyak
3) Jangan tidur banyak

Tinggal lagi seminggu aku di Malaysia, insyaAllah jika umur panjang. Harap dapat jumpa abang dan adikku sebelum pulang.

Kalau ada kesempatan aku akan cerita dengan lebih kuwashii.

Tsutzuku...

Nota sisi;
1) shiken = peperiksaan
2) kuwashii = teliti
3) tsutzuku = bersambung, to be continued

3 comments:

bunga said...

salam,

typo error ek..

Tapi aku masih ingat antara yang disebut dalam kuliah tersebut, perkara yang perlu dilakukan untuk TIDAK melemahkan nafsu.

1) Jangan makan banyak
2) Jangan minum banyak
3) Jangan tidur banyak

nbo_3 said...

Wa'alaikumsalam,

Rasanya dah betul tu. Kita kena lemahkan nafsu, bukan menguatkannya.

bunga said...

eh, aah ek. ^^ adeh. bc ayat ni brape kali tah hr tu, but still rasa ayat ni salah. kena cite lebih kuwashii lg kot (alasan)..