Tuesday, August 26, 2008

Mengelap habuk..

Assalamualaikum,

Dah banyak habuk kat orenojinsei. Apepun izinkan aku mendarat sebentar di sini.

Aku dah seminggu berada di Malaysia. Banyak juga perkara yang buat aku terfikir kali ni. Berbeza dengan kepulanganku tahun lepas. Kali ni aku banyak memerhati keadaan sekeliling.

Rakan-rakan sebatch ku di Malaysia, ramai yang dah final year. Soro-soro nak sotsugyo-. Takpolah, biar aku jadi gakusei lagi sebentar, sebelum jadi syakaijin. Seronok bergelar student, tapi bila masa dah tiba, semestinya kita perlu maju ke peringkat seterusnya.

Tsutzuku...

nota sisi
1) soro-soro = tak lama lagi
2) sotsugyo- =grad, tamat pengajian
3) gakusei = student
4) syakaijin = member of society, orang yang boleh berdikari sepenuhnya

2 comments:

Anonymous said...

kehidupan masing2. tak perlu meniru org. ikut rentak sndri. kalo napak org terlebih tuh, pk baleklah apa sbenanye yg kite kejar. adakah sama mcm org itu? cewah.huhu

nbo_3 said...

perlu jelas apa yang kita kejar. thx. tk sepat nampaknya nak jumpa ko kali ni.iskisk...